donderdag 24 oktober 2013

€ 1,12

Leuke titel, hè? Dat is het bedrag dat nu op de rekening staat die bedoeld is voor de variabele uitgaven. Oftewel: het is nu 24 oktober dus nog 7 dagen te gaan tot 1 november met die € 1,12...

Zoals ik al eerder schreef is oktober de eerste maand dat ik ben gaan werken met een vast budget. Gek, aan het begin van de maand leek die € 650,- best veel, maar wat ging het er hard weer uit... Dochterlief was begin deze maandag jarig en ik kon een leuke (prijzige!) verjaardagsoutfit niet laten hangen. Er moesten cadeaus gekocht worden, niet alleen voor haar maar er waren nog meer kennissen/familieleden jarig, en voor je het weet vliegt het er dan uit.

Hoewel die € 650,- een eerste probeersel was ('kunnen we het hiermee redden?'), ben ik voorlopig niet van plan dit budget aan te passen. Dit was een dure maand dus als ik de komende zeven dagen niets meer uitgeef, heb ik het er toch maar mee gered!

Een snelle blik op de rekening leert me ook nog dat we tot nu toe € 280,- uitgaven aan boodschappen. Ruim onder de begrote € 350,-! En dat terwijl we i.v.m. de verjaardag van dochterlief veel visite kregen en van iets lekkers moesten voorzien. Het werkt, het werkt... Vandaag deed ik boodschappen terwijl ik wist dat ik nog zo'n € 45,- te besteden had. Thuis heb ik eerst alle kasten goed nagekeken en daarmee gedeeltelijk al het weekmenu kunnen vullen. In de supermarkt zelf hielp de zelfscan me wel om bij de les te blijven! En tenslotte, die € 1,12 zorgt ervoor dat ik de hand op de knip zal houden de komende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten