zaterdag 2 november 2013

Weer terug bij 'af'!

... of beter gezegd: weer terug bij onze oude energieleverancier!

Vorig jaar waagden we voor het eerst de stap naar een andere energieleverancier. Via www.gaslicht.com (nee, we hebben geen aandelen) verliep dat soepel en snel. Ik hou helemaal niet van van mensen die aanbellen en je willen verleiden om over te stappen, ik zoek het liever zelf uit... Al snel bleek dat een groot deel van de energiekosten bestaat uit energiebelastingen die bij alle leveranciers hetzelfde zijn. En ja, de energieprijzen zelf schelen soms wat, maar dat lever niet enorm veel voordeel op. De enige reden om over te stappen was de bonus die we daarmee verdienden. Die kregen we keurig, zonder daar extra achteraan te hoeven zitten, eind oktober overgemaakt van onze toenmalige leverancier Nuon. Zomaar € 170,- euro op de rekening erbij voelt heerlijk! En uiteraard was dat het startsein om weer via dezelfde site op zoek te gaan naar een nieuwe aanbieder.

Eén ding heb ik erg gemist in het jaar dat we bij Nuon zaten. Wij wonen in een nieuwbouwwoning die opgeleverd is met een zgn. slimme meter. Deze slimme meter wordt iedere dag op afstand uitgelezen. Meterstanden doorgeven behoort dan ook tot verleden tijd. Via 'Mijn Eneco' kon ik iedere morgen mijn energieverbuik van de vorig dag bekijken en was er de mogelijkheid om een streefverbruik in te stellen, compleet met overzichten in tabellen, grafieken etc. Kortom, heerlijk voor een controlfreak als ik! Nuon bood deze optie helaas niet of we moesten daar voor gaan betalen en/of een ander soort thermostaat aanschaffen. Ik merkte dan ook dat ons energieverbruik het afgelopen jaar steeg. Het regelmatig zien en bewust worden van de meterstanden hielp en helpt me om bewuster om te gaan met energie. Toen dat weg viel, lukte me dat ook minder.

Toen ik onlangs opnieuw wilde overstappen en op de vergelijkingssite Eneco als tweede uit de bus kwam, was de keuze dan ook snel gemaakt. Snel overstappen maar! Volgend jaar rond deze tijd hopen we de welkomstbonus van € 200,- overgemaakt te krijgen en ondertussen geniet ik van de cijfertjes die ik iedere dag kan opvragen via 'Mijn Eneco'. Extra leuk om te ontdekken dat onze gegevens van 2010 en 2011 gewoon bewaard zijn! Dat zorgt ervoor dat ik nog meer kan vergelijken. Op een voor ons nieuw 'energiejaar', met een nieuwe energieleverancier met een bewuster energieverbruik!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om eens te lezen dat het echt niet zo lastig is om over te stappen. Ik heb net gelijk op die site gekeken en daaruit komt naar voren dat ik bij een overstap naar Dong 150 euro voordeel zou hebben tov eneco (dat is incl. een welkomstpremie van 120 euro) Ik verbruik redelijk weinig stroom meters I / II: 480 / 592 en gas:680 alle op jaarbasis. Ik betaal nu een voorscht van 68 euro per maand, dan zou dat bedrag met ca. 18% dalen, interessant. Ik ben benieuwd hoeveel mensen jaarlijks overstappen, of ze daar echt voordeel bij hebben en wat hun ervaringen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanbieding van snelle financiële hulp.

    Dit jaar is de rente op onze hypotheek afgenomen. We hebben onze participatie teruggebracht tot 2% gedurende 10 jaar. Voorheen was dit 3,7%.

    E-mail: Rolandgadner@outlook.de
    E-mail: info@creditfinance-bank.com
    Whatsapp-nummer: +33784505888
    Website: https://www.creditfinance-bank.com

    BeantwoordenVerwijderen